::MY LUVLY DEARIES::

Selasa, 7 September 2010

::RAMADHAN.. PEMERGIANMU DITANGISI::

Girls Myspace Comments
ASSALAMUALAIKUM..

YEAYYHHHH.. LAGI 2 HARI NAK HARI RAYA!!! Pasti ramai yang bersorak keriangan kan?? Aku pon hepi gak.. x sabar nak tunggu menjelangnya hari raya, hari kemenangan kite umat Islam. x sabar nak g semayang raye, nak bermaaf-maafan ngan kaum keluarga, nak g ziarah kubur, nak mam juadah raye sume.
Namun aku pasti akan da hati yang menangis sedey.. manangisi berakhirnya Ramadhan, perginya bulan seribu rahmat. Apa mungkin masih ada kesempatan tuk kite sume merasai n meraikan Ramadhan lagi pada tahun2 kemudian. Dan asenya lum terlambat tuk kite menyemarakkan ibadah pada akhir Ramadhan neh. Gunakan kesempatan 2 malam lagi neh sebaik mungkin yea.

IBADAH PADA AKHIR RAMADHAN~
1. Menghidupkan malam2 dengan ibadah.
2. Mengejutkan ahli keluarga untuk sama2 beribadah menghidupkan malam2 tersebut.
3. Mengikat tali pinggang (tidak bersama isteri) Diriwayatkan daripada A'isyah r.a yang maksudnya: "Adalah Rasulullah s.a.w, apabila tiba 10 terakhir (Ramadhan) beliau akan menghidupkan malamnya dan mengejutkan isteri-isterinya dan mengikat tali pinggangnya (tidak bersama isteri)." Riwayat Bukhari dan Muslim.
4. Mandi antara Maghrib dan Isyak dan menghiaskan diri dengan pakaian yang indah dan wangi-wangian, terutama pada malam2 ganjil.
5. Berusaha dengan bersungguh2 agar dikurniakan Lailatul Qadar.
6. Melakukan iktikaf di masjid pada 10 malam terakhir Ramadhan.
7. Membayar zakat fitrah, zakat harta dan zakat pendapatan.
8. Memperbanyakkan sedekah.

Aku sekadar mengingati juga kepada diri sendiri. Hopefully masih belum terlambat.

p/s: Doakan aku selamat sampai ke Kelate yea kawan2 sume.. mengikut perancangannya aku dalam bas skang neh. Jumpe lagi if aku leh on9 kat kampung nanti :) Jenguk2 la salu teratak buruk aku neh yea.


www.tips-fb.com

3 ulasan:

Amy Abdul Rahman berkata...

semoga selamat sampai :)

Unknown berkata...

tengs dear :) sy dh selamat smpai n bersuke ria ngan fmily kat umah

-cHenta- berkata...

dear...
my blog sudah diprivate kerana ada masalah jiwa melanda. kalau nak baca hantar email u kat i okey..i invite. =)

pinky_baby87@yahoo.com