::MY LUVLY DEARIES::

Rabu, 18 Ogos 2010

::KEPADA YANG X NAK TANAM ANGGUR::

ASSALAMUALAIKUM

Petang2 neh.. idea nak menaip x wape nak bez. Malas nak pikir banyak2 (dalam kepala pikir nak balik then g bazar beli tuk berbuke je). So, x nak la bebel2 sebab kowang pon bukan da mase nak bace petang2 camni kan2? Aku pon paham sume owang skang asal petang je sebok nak g bazar.. sebok nak g dapor sedia juadah berbuke.. sebok duk depan tb tunggu cite EPILOG SYURGA CINTA.. betol x???

Entry kali neh saje nak share ngan sape2 yang tengah blur2 goyang kaki kat umah.. x de keje nak wat. Sesuai gak tuk owang2 cam aku.. final sem dah (tibe2 ase diri dah dewasa). Sesuai tuk owang yang rajen2 jep.. yang malas nak bekerja 2 x yah bazir mase bace seterusnya yea. :)
Tuk yang sedang mencari keje @ job seeking.. aku nak cadangkan beberape laman web yang berguna tuk kowang usha n join sekali;

1) GRADUAN.com.my - GRADUAN® the most trusted career and employment resources for Malaysian graduates is now even better than ever before. Your online resources for information and advice on careers and employment opportunities. (aku baru jep d invite tuk join, terus aku sign up)

2) SHINEATWORK - That's Malaysian Office For You-Lah! - The bad, the good...and a whole lot of slick gimmicks you outshining the rest at work. Kat sini banyak tip2 berguna tuk kowang prepare diri b4 enter da real world.. real world of working oke!!! Yang dah keje pon leh usha.. leh cermin diri, baiki yang mana ase leh di impruv lagi. Macam2 g yang d sedia kat sini.. lawak2 bez pon da gak.

3) MYJOBSTREET - Lebih kurang ngan GRADUAN gak cume yang neh dah lame da n worlwide if x silap aku la.

4) JENJOBS - Let the job look for you!!! Jugak lebih kurang cam GRADUAN n MYJOBSTREET.

Cukop la kot 4.. nak bagi lebih2 pon aku x sure n tau sangat. Aku salu guna 4 neh je pon tambah2 tuk prepare resume. Yup, resume 2 penting sangat.. simple, complete n attractive. Resume jangan terlampau panjang sangat.. bak kate supervisor aku jangan lebih 3 pages oke.
Oke lah.. hopefully benda neh berguna tuk kowang yang tengah mencari keje. Ni je la yang aku mampu tulun.. aku pon tengah cari keje (x lame dah nak abes study so kena cari ciap2). Dah2.. mau sambung wat thesis :(
Selamat membeli n cuci mate di bazar ramadhan.. jangan membazir oke!! Selamat berbuke :)

p/s: x sabar nak g bazar beli puding jagung
MySpace

www.tips-fb.com

2 ulasan:

CIK TOM berkata...

nice entri...mmg penanam anggr tegar skang..hehe...

Unknown berkata...

tomato gurl: hehe.. tlg menolong amalan mulia.. jum2 kte tuai anggur 2 :)