::MY LUVLY DEARIES::

Selasa, 6 Julai 2010

::CANTEQ KE GEMOK AIR?::

ASSALAMUALAIKUM..
Dah lunch kawan2?..ari neh aku nak cite sal gemok
sebab aku gemok..nak cite bagi aku sedar diri cket..hehe

Gemok neh canteq ke???
aku xdela ase aku neh hodoh tapi bile nak beli baju idaman la yang tetibe ase down
tetibe pikir..asal badan aku camni??
emm..bukan la xbersyukur..bersyukur sangat sebab aku sehat walafiat
alhamdulillah
juz nak hargai diri sendiri cket..nak bagi sedar cket
oitt..tulum kuruskan badan oke..bagi canteq cket bile nak pakai gaun pengantin..wawawa
biar canteq cket if nak pakai heel tinggi!! (yeahh!gtau pade diri sendiri)

Aku pon xsure aku neh gemok ape..dah kurang mamam pon still camni gak
bile timbang..dah turun 2 3 kg tapi badan still cam2..still nampak lemak2 degil
ouhff..tensenggggg!!!

Aku agak2 aku neh gemok air kot

sebab boolat jep..pp pon boolat..kuikuikui
gemok air neh bile badan mengelambir dan lembik disebabkan oleh kandungan air yang tidak diperlukan berlebihan di dalam badan
n lagi 1 aku neh mudah ase penat @ mengah bile wat pape..nek tangga ke tingkat 3 pon penat!!!hufff

so skang..kite intai canne nak singkirkan GEMOK
1. Terapi H²O : Minum 8-10 gelas air. Terlalu banyak air akan melarutkan elektrolit ke dalam sel darah manakala kuantiti yang terlalu sedikit pula menyebabkan dehidrasi. Sebaik-baiknya minum kuantiti yang secukupnya.
2. Hadkan garam : Termasuk menjauhi makanan ringan! Sayangilah buah pinggang anda dan hadkan pengambilan garam dalam makanan.
3. Kafein : Percaya atau tidak, kafein dalam jumlah tertentu sebenarnya bagus untuk anda. Seperti teh herba, ia membekalkan antioksidan yang penting untuk mengekalkan cecair dalam badan.
4. Sayuran : Inilah masanya untuk menikmati salad dalam menu harian anda. Sayuran berdaun hijau membekalkan segala keperluan vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh.
5. Ambil suplemen : Sekiranya berdepan masalah berat air ketika prahaid, anda boleh mengambil suplemen kalsium dan zat besi. Berbincanglah dengan doktor anda tentang dos yang sesuai.
6. Vitamin B6 : Makanan yang diperkaya protein seperti ayam, ikan dan brokoli juga membantu untuk menentang masalah gemuk air.
7. Bersenam selalu : Berbincang dengan pakar ginekologi anda tentang senaman yang sesuai kerana ia meningkatkan perjalanan cecair dalam badan, sekaligus mengurangkan masalah kembung.

Oke..jum lakukan..mau canteq!!
mau slim cam J-Lo dalam BackupPlan!!!

Rampingkan aku J-Lo??

Tengokkkkk..pakai ape pon canteq..huhuhu

Dah dapat loan PTPTN neh..bertambah la kg aku
yelaaa..ati senang..makan pon xkena catu dah..emm


www.tips-fb.com

5 ulasan:

NuMeeQah berkata...

gemok air senang nk kurus compare to gemok lemak tepu hehehe

Unknown berkata...

hehe..tq dear..kire smngat la neh

FyZa berkata...

sy nk tambah berat tp x tambah2 pun..sobs..;(

Noor berkata...

aiyokkk..
awk kurus je sy tgk

Unknown berkata...

noor: dear,tengssss..tp berat sy dh trlebey then mmg nmpak gelebeh2 kt bhgian trtentu.