::MY LUVLY DEARIES::

Jumaat, 3 September 2010

::MENGIDAM VS DIET::

Girls Myspace Comments
ASSALAMUALAIKUM

Emmm.. x sampai seminggu jep lagi Ramadhan yang mulia neh akan tinggalkan kite. Sume owang dah mula on mode raye. Kebanyakan blog aku pegi pon duk cite sal baju raye la, biskut raye la, tudung raye la, kampung nak beraye la.. siap da yang wat list preparation tuk raye. Aku?? Malas nak pikir sangat bile ekonomi x wape nak stabil neh.. baju raye pon sib bek dah tempah awal2 time baru dapat loan PTPTN. Yang len2 2 gune jep yang mane de.. x nak jadi cam tahun lepas, beria beli baru tapi last2 aku pakai baju time konvo n yang tahun2 sudah.
Ehhh.. melalut lak intro nya. Tapi 2 la.. bile bulan pose neh macam2 yang aku mengidam (dah namenya pon pencenta makanan). Tapi sib bek aku on diet skang (sebab nak pakai kebaya time raye la babe) so x de la aku ikotkan sangat nafsu makan 2 even aku ase nafsu makan aku pon makin menurun (ouhhhfff.. tidak suke begini, x dapat nak nikmati kesedapan makanan puas2). Bile dipikir2 balik elok gak camni.. memang diet aku menjadi sampai dah wat owang len wisau (sowi awak, x berniat pon nak wat awak wisau). Arap2 dapat la mencapai target berat ideal menjelang raye t (takot kot nak timbang berat skang).
Tapi tadi tetibe mengidam 1 makanan neh. Aku tau sangat makanan neh memang x elok tuk kesihatan, tinggi kolestrol tapi x ley tahan. Tanya si dia g param x.. dia kate x (kecewa jep). Sib bek param kat umah aku da jual, nampak cam sodap sangat so aku rembat la 2 cucuk.. RM2 jep.

Neh la upe idaman tekak n perot aku. Kowang tau pe benda neh?? Maap la pic nya x wape nak clear.. hehe. Neh la bontot ayam.. aku tau ramai yang x suke tapi da aku kesah?? Dari kecik kot suke makan bontot ayam tapi kat umah samada goreng garing2 cam2 jep atau pon wat padprik.. memang berebot la aku ngan adik bongsu aku n lately baru aku notice upe2nya abah aku pon suke sangat bontot ayam neh (like father like doter kot). Kat umah senang jep nak dapat, ase nak makan request jep kat mama.. neh la untung da mama yang meniaga ayam kat Pasar Besar Siti Khadijah.. hehe. Yang aku beli tadi neh nampak cam sedap even aku x wape gemar bakar2 neh sebab aku lebih prefer yang cam ayam goreng tepung 2.. yang 2 memang terbaik la (tiap2 rabu mesti beli kat pasar malam seksyen 7). Nampak cam sedap tapi bile makan tadi.. ouuhhhfff.. sedikit kecewa. Maybe sebab dianya bahan marinate 2 x meresap elok g then ase la tawar tapi jadi la dari x de kan.
1 down.. so da 1 g yang aku mengidam x dapat2 lagi.. sotong goreng tepung!!! If x dapat malam neh kena la tunggu ahad malam sebab nak berbuke ngan dak2 klas kat Kg Jawa, Klang. Kat sane seafood memang bez n yang penting murah!!!
Kowang2 mengidam pe lak??

p/s: da owang request suh banje steamboat after raye neh so kena la mintak duet raye laju2 cket ngan pacik2 n macik2 tapi nak ke dowang bagi duet raye lagi kat aku neh :(



www.tips-fb.com

5 ulasan:

Unknown berkata...

tak ngidam ape2
setakat ni..
tak tau la esok2 macam mana.
harap2 tak de la sebab
akak pun takut gumuk jugak...
hahhaa..

Aesya Zealous berkata...

xyh diet.makan je.hahah

Unknown berkata...

kak diana: bgus la cm2 kak.. slamat badan.. hehe

aesya: uishhh.. klu xdiet xdpt la nk mkn lbey2 time raye t :)

siti faridah harun (nama penuh tu) berkata...

aku ngidak lasagna je,, x penah ngidak lain,, hihk3

CIK TOM berkata...

mcm2 cik tom mengidam..kalah org pregnant..hehe..wah bontot ayam grg tepung mmg my fevret gak..best!!rahsia awet muda..huhu