::MY LUVLY DEARIES::

Khamis, 12 Ogos 2010

::JOM MAKAN CENDOL PAK AKOB::

ASSALAMUALAIKUM

Mesti sume ingat aku x pose kan?? Yela.. tajuk entry berkaitan makanan, nak2 lak time nak dekat lunch hour neh. Adooiii dugaan betol la kan.. cendol lak 2. Aku x de niat burok pon saje nak wat kowang terliur share ngan kowang tempat2 makan yang bagi aku bez.. aku kan pencenta makanan (tengok badan la kan). Oke2.. x mau bebel2, CENDOL PAK AKOB neh memang popular kat Shah Alam.. student2 UiTM mesti tau. Letaknya kat Seksyen 16 dekan ngan 1 masjid.. aku pon dah lupe pe name masjid 2. Sile jangan tanya jalan nak ke sana yea (aku memang fail bab2 jalan neh). Kite layan picca je la eh (jangan terliur sampai kuar air liur lak tau).

Memperkenalkan.. classmate aku, Mr.Aj n Ms.Nn. Pasangan bahagia.. bezfwen turn to soulmate.. insyaAllah (doakan jodoh mereka yea). Mereka kawan yang sangat bez, banyak menolong n tukang belanja tiap kali kuar mamam. Tengs kowang salu bawa aku kat tempat mamam bez n banje aku sekali.. :)
Nampak x 2??? CENDOL PAK AKOB Seksyen 16, Shah Alam. Kalau kowang pasan dalam pic neh kat dalam van 2 adalah rojak.. rojak kat cni pon bez gak tapi ari 2 x larat nak mam banyak2.
2 pulak kat bahagian cendol.. dah nak tutup pon time neh. Yela, kitowang pegi pon dah dekat kul 6.. sume dah abis, tinggal cket jep lagi (sib bek sempat, kalau x kempunan la aku).
Haaa.. ni la masjid yang aku cakap dekat ngan kedai@van cendol 2. Maaf la x clear sangat sampai nama masjid pon x nampak (nak wat canne kan.. guna kamera fon burok jep tapi aku cayunk fon aku neh).
At last.. ni la upenya cendol tapai yang sedap sampai menjilat sudu.. :) Siyes sedap x tipu oke (aku bukan peminat cendol so bile aku cakap sedap 2 maknanya memang sedap oke). Kat sane da cendol bese, cendol tapai n cendol pulut. Kitowang tige2 mamam cendol pulut so x leh la nak tunjuk upe cendol bese n cendol pulut kat kowang.. Kowang g la try sendiri if nak tau upe cendol pulut eh. Harga cendol tapai neh dalam RM2.50 kot.. aku x wape nak ingat (maklum la owang len yang kuarkan duet). Kowang jangan tenung lame2 cendol ni tau.. huhu.


Oke la.. sekian dulu laporan makan2 dari wartawan x bertauliah tuk siaran jalan2 sambil cari owang tuk banje aku.. kekekeh.

p/s: bile lagi la nak merase cendol neh.. kat area Sunway x de ke cendol yang bez??

www.tips-fb.com

2 ulasan:

Gen Fujita berkata...

wah wah cerita cendol bulan puasa. bulan puasa dia bukak ke?

Unknown berkata...

kekekeh.. bulan2 pose dia cuti.. g cr pas raye eh :)