::MY LUVLY DEARIES::

Isnin, 2 Ogos 2010

::DOA DUDUK ANTARA DUA SUJUD::

Petang2 neh mula la ngantok MySpace
if dapat bantal kan bez neh
tambah2 bile jeling Ms.E kat sebelah yang dah lentok =)
melayan mimpi n angan agaknya (semalam dia g garden wedding, her dream wedding la katakan)
otak aku pon dah beku, so aku just nak tempek2 jep
aku nak share ngan kowang sal doa, thanx kat kawan2 aku yang email aku sal mende penting n berguna neh

BESARNYA makna DOA YANG KITA LUPAKAN- semasa duduk antara dua sujud 

Dalam tidak sedar.
Setiap hari kita memohon didalam solat kita..tetapi sayangnya, kita hanya
memohon tanpa memahami.. sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh
dari hati kita selama ini..
Marilah kita mula menghayati ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat..
Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah
 
Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
 
Diamlah sejenak,
buka dada dan diri kita untuk menerima ampunan dari Allah seperti membuka
diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air
hujan ketika kita masih kecil
Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah
Ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan
Kemudian sampaikanlah permintaan kedua,
 
Warhamni (sayangi aku)
 
Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang Allah yang tak
terhitung besarnya
Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah
yang kita terima
Ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup Berturut-turut sampaikanlah
permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu
persatu..
 
Wajburnii (tutuplah aib-aibku)
 
Warfa'nii (angkatlah darjatku)
 
Warzuqnii (berilah aku rezeki)
Wahdinii (berilah aku petunjuk)
 
Wa'Aafinii (sihatkan aku)
Wa'fuannii (maafkan aku)
 
Setelah selesai, diamlah sejenak lalu sampaikan rasa syukur kita
Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan
begitu sahaja..
Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon
sesuatu 

YaAllah.. memang aku sendiri pon xpenah sedar hal neh selama neh
insyaAllah.. kite sama2 saling mengingati menjadi lebih baik
berdoala, mintala hanya kepadaNYA, ALLAH yang Esa

p/s: x sabar nak balik then beli nasi lemak tuk berbuka
MySpace

www.tips-fb.com

0 ulasan: