::MY LUVLY DEARIES::

Jumaat, 6 Ogos 2010

::CONTEST TEMAN SEJATI::


Dah lame ase nyea aku x join contest kan (ehhh minah, bukan ke baru wape ari lepas kau join yang ketuk-ketuk Ramadhan 2?). Oke, maaf yea.. aku memang mudah lupe sebab kerana peningkatan usia + kurangnya aktiviti fizikal + kurang makan sayur (yelaaa.. kat cni kan sayur mahal).
Sebenarnya aku dah d tag oleh sayunk aku yang comey tapi mengaku comot iaitu COKIE aka azlizaasri. Tengs sayunk sebab tag saya.. bertambah2 sayunk kat kamoo oke. Kowang g la usha2 belog sayunk aku 2.. intai2 dianya karya yang original n meletopppsss. Oke2.. sebenarnya tuan pembikin neh ialah sedari si canteq manis EMIEYSANDRA (aku puji pada yang layak.. tiada agenda tersembunyi, harap maklum). Sangat rajen kan beliau membikin contest neh.. clap2. Kowang p la belog tuan pembikin contest tuk tengok syarat2 nyea yea.
Aku sangat teruja nak join contest neh sebab ia bertema kan sahabat/teman tambah2 lak aku memang merindui sahabat2 aku sume.. Sepanjang aku dewasa n mengenal erti sahabat/suka/duke sume neh aku da 2 geng. 1 time skola n 1 time zaman2 U.. bagi aku dowang la sahabat sejati aku yang sanggup susah/senang n suka/duka ngan aku.

 
GENG DEWO+ECAH 

Aku banyak sangat kenangan indah ngan geng dewo neh.. kitowang bermula pon ngan kesah cdey. Kitowang cube jadi kuat n bersatu tuk kuatkan salah sowang bff kitowang time 2.. Leli aka Mito. Kerana seowang lelaki name Mito yang telah sebabkan Leli menukar namanya kepada Mito bile dia kat MRSM. Tapi pic Leli x de coz kitowang memang dah lame x jumpe n dia pon dah menjadi Nur Laili yang sangat2 baik n lembut tidak lagi Mito yang boyish. Kerana nak kuatkan dia kitowang, Yan, Suli, Nadiah, KakNor n aku same2 n salu temankan dia.. Start dari situ kitowang makin rapat, salu stayback kat kedai makan KakHa (lepak2, minum2, makan2 sambil tunggu bas n kadang2 bio je bas 2 jalan), study same, mandi kat sungai Kelate same2, wat bbq umah Suli, makan mee celup kat kedai KakNie Nago n macam2 lagi la. Aku windu sangat saat2 2.. tambah2 kat Leli sebab dia bezfwen aku since darjah 5 g, dia yang ajar aku bawa moto, encourage aku join kawad (thanx Lie, dari situ aku kenal AbangHafiz n Pooh). Dalam suke n duke 2 pon banyak dugaan yang kitowang kena hadapi, bese la time 2 kan baru nak jadi remaja tapi kitowang berjaya hadapi n still bff sampai skang n hopefully 4 eva. Ngan Ecah lak aku start kenal form 4, mula2 2 gaduh bile form 5 dia masuk kelas aku then amik tempat duduk kat depan (weiii, form 4 aku duk depan.. kau masuk je form 5 tros amik port aku). Memang gaduh r time 2 tapi ntah canne leh terapat lak sampai skang. If time PMR aku study ngan Geng Dewo, tuk SPM lak aku banyak study ngan Ecah, KakNor n Yan jep coz Suli n Nadiah klas len n Leli lak dah g MRSM. Pas penat study dalam library aku n Ecah mesti g tingkat atas sekali, duduk atas meja kat balkoni then menikmati angin yang sepoi2 n kadang2 terlebih sepoi. Banyak sangat2 kenangan/memori indah yang tercipta n percaye la sampai mati pon aku nak tros jadi sahabat bek kowang tau. Suli, cepat2 bagi anak sedara kat kitowang yea. Yan, kite jumpe t raya eh.. windu kat awak sangat2. KakNor, saya pon windu awak.. ase banyak sangat yang saya x tau sal awak after parents awak meninggal. Nadiah, t raya bawa orang pusing2 umah kawan2 len eh.. jangan gaduh2 dah ngan Mr.N. Leli, ct windu sangat kat Lie tau.. tiap kali lalu depan kedai Lie mesti ct cari2 kelibat Lie.. pape pon ct doakan Lie berjaya capai cite2 Lie nak study kat Universiti Al-Azhar. Ecah, thanx sebab banyak bantu aku selama neh.. x terbalas, t aku ganti balik novel mu ngan komik eh tapi aku benci mu sebab tiap kali raya mu mesti balik Perlis!!!!
Geng Dewo+Ecah terlalu bererti dalam idop aku. Tiada persahabatan yang terindah selain dengan mereka. Aku sayunk persahabatan neh sangat2.

TARIKH TUTUP : 30 OGOS 2010
then aku nak tag yaty@yasha n akak shiela   

p/s1: maaf jika entry neh terlampau panjang, hanya luahan ikhlas dari seowang sahabat
p/s2: terpaksa stop coz air mata da mencurah2.. sesungguhnya aku terlalu mewindui sahabat2 aku termasuk T_4

www.tips-fb.com

2 ulasan:

emieysandra berkata...

thanks sudi jOin contest emieysandra..
waarghhh..emiey pun sedih gak, windu kwn2 emiey..sOb T__T

oOpss..terEmO lak..
slmat b'contest!!
gudluck yer!
~_^

Unknown berkata...

emieysandra: hehe.. emo kdg2 x pe n tengs yeap wat contest neh. :)