::MY LUVLY DEARIES::

Sabtu, 14 Ogos 2010

::BBQ SAMBOT POSE::

ASSALAMUALAIKUM.. selamat bersahur pade yang datang after @ b4 sahur n selamat pagi pade yang singgah pagi :)

Neh sekadar entry tempek2 jep.. x larat nak bebel banyak2. Tapi nak gtau yang tadi time sahur kat Khulafa seksyen 7 Shah Alam aku terjumpe ngan sowang blogger merangkap Uni-mate aku, Kay @ Jari Berbicara (saje nak gtau aku lepak Shah Alam malam tadi). Back to da track @ kembali ke jalan yang benar.. BBQ neh was held at Tasek Seksyen 7 Shah Alam.. on last Saturday nite (waahh terskiping lak). Patut nya pic neh tempek kat FB dulu tapi x pe coz aku sayang blog neh lagi.. aku bagi keutamaan tuk sahabat blogger aku tatap dulu oke (kawan yang join BBQ neh dah sound aku coz lambat upload kat FB).

Umah Mr.A.. aku dipakse masak nasi goreng (kejam suh last minute). Dalam bekas 2 wedges yang Ms.W goreng.. cedap. (p/s: sile la kemas n bersihkan sket umah n dapur kowang.. if owang len yang dipakse masak kompem dowang x nak)
Muke2 sengal pembuat air.. Ms.W n Mr.H.. ni dah kat tasek
Mr.A tengah nak ciap2 idopkan api (tul ke istilah 2 ke idopkan bara??.. hehe)
Mereka n api yang dah berjaye d idopkan :)
Aku yang dah x sabar nak makan (padahal baru wape jam pas mam cendol).
Lamb yang belom d marinate.. baru pas kuar dari Giant if x salah aku la (tengs 2 Mr.E n Mr.T yang sponser).
Mr.O tengah marinate dat lamb.. gune sos bbq+sos black pepper+honey je kot, ayam pon dia yang marinate (Mr.O memang chef terbaik r).
Ms.W yang kunun2 nak belaja.
Lamb yang hampir masak.. yummy (^_^)
Kami.. Mr.Hh, Ms.W n aku :) we're ex-DIIA Arau
After dah kenyang.. dowang sambung men kad sebab malam maseh mude katanye (padahal menunggu Mr.R yang lembab terlambat).
Disebabkan penangan lamb grill yang super bez, kitowang terpakse sisihkan ayam (kitowang x bazir coz pas2 kitowang kol sume kawan2 yang stay area 2 datang mam ayam)
Last picca.. Ms.W, aku n Mr.A.. aku tukang tengok jep dowang men kad (sambil gelakkan owang yang kalah ;))

Dat nite memang super duper bez.. even kitowang x de la prepare sangat pon tapi yang penting kami as Ex-Arau sangot sonok dapat lepak2 sekali b4 pose. Persahabatan yang sangat bernilai bagi aku.. aku cayunk sume kawan2 aku. Kowang la kawan yang terbaik.. suke duke dari Arau sampai ke Shah Alam akan kekal as a valuable n precious memory ever. :)

p/s1: cian Ms.W saket2 kepale pas2.. x bese mam lamb manyaakkk la 2
ps2: cdey nya x dapat follow Ms.W n Mr.A g Perak esok. :'(

www.tips-fb.com

3 ulasan:

Nik berkata...

best nye sekali seklai ber bbq ni..

Jari Berbicara berkata...

wah..wah..wah...
sape tu jari berbicara??? hahahaha
BBQ tak ajak ye...hurm..hurm...

Unknown berkata...

N.R: sonok gak bile wt same2 ngn owg yg bez :)

CF: salam ramadhan.. tq yeap

J.B: sape yea.. hehe. ngade lak kay.. sowi la, lupe lak.. smpat ajak rnzal, ben n ajim jep.. len kl eh