::MY LUVLY DEARIES::

Sabtu, 10 April 2010

:: CINTA SUFI ::

Assalamualaikum..

Sekali lagi dalam mase 24 jam aku post something
ntah le kak nur..kak lepor rase perlu cite sal entry atas tuh
arap2 kak nur bace walau dsdari yang kak nur xlayan novel camtu..hehe



AAAAAAhhhhhh!!!!!!!!!!!
dah ujung2 sem neh da lak kuar novel bez dari saudara RAMLEE AWANG MURSHEED
n FYI aku adala die hard fan beliau
CINTA SUFI..dengar title pon aku dah teruja
sape nak bagi adiah kat aku???
kak nur, cepat la bagi adiah kat saye
bagi adiah novel CINTA SUFI cukup
dah mampu wat saya senyum lebar berhari2..=)

Yang close ngan aku pasti tau yang aku sangat ske membaca
membaca novel la paling bez selain gosip kan
dari zaman BUDAK SETAN sampai la zaman AYAT-AYAT CINTA
n aku terlalu ske ngan novel2 dari RAMLEE AWANG MURSHEED
n HABIBURRAHMAN EL SHIRAZY
kisah kaseh, chenta n thriller yang penuh Islami
kekuatan yang luar bese yang ada pada tiap karya beliau
thats why la aku dah semacam terkagum yang amat ngan sume karya2 RAM
so, tolong la jangan bawa aku ke book fair time2 duit tengah limited edition neh
sebabnya aku akan buat2 duit sangat banyak n kompem bukan setakat 2 buah buku yang aku beli..=)

Singgah jap kat RAMFC tadi baru aku sedar yang latest novel dah kuar
pulak tu sambungan dari BAGAIKAN PUTERI (1st baby yang wat aku jatuh centa ngan karya RAM), CINTA SANG RATU (paling aku ske watak RATNA @ RATU SULAMAN) n HIJAB SANG PENCINTA..
kerana karya2 tersebut aku menyedari sememangnya tiada yang mustahil
sume akan terjadi ngan izin Allah

Tolong la..(im begging????)
haha..terlalu ingin baca CINTA SUFI
nak tau pe jadi ngan LAKSAMANA SUNAN
pe jadi ngan HARYANI pas dowang xjadi kawen???

Okey la kawan2..ni da sedikit ringkasan yang aku amik direct dari RAMFC..ditulis sendiri oleh saudara RAMLEE AWANG MURSHID
kredit n thanx bebanyak sebab bagi aku copy n paste..luv them

"Catalina merupakan seorang balu bangsawan Portugis yang kematian suami, belayar ke Tanah Melayu atas saranan Maryam – satu jelmaan berjubah dan berhijab putih yang ditemui apabila Catalina pengsan sahaja. Maryam berjanji akan membongkar satu rahsia besar tetapi pertemuannya mestilah di Hulu Melaka dan Catalina kena mencari seorang lelaki bertanduk dua untuk mengiringi perjalanannya ke Hulu Melaka. Ketika sampai ke Melaka, Portugis sedang menggempur Melaka dan Melaka dapat ditawan. Masa inilah Catalina menemui Saifudin yang pengsan di pantai Punggor. Lalu Laksamana Sunan itu dijadikan hamba sahaya kepada Catalina. Perjalanan ke Hulu menghadapi bermacam rintangan termasuk huru-hara yang dicetuskan Pangeran Garitno (jelmaan Taghut) dan Puteri Kober Gandring yang hampir putus nyawa dikerjakan Saifudin dalam Hijab Sang Pencinta. Anak keponakan Taming Sari hulubalang terbilang Majapahit itu dibangkitkan semula dalam jelmaan pontianak."

:: dedicated to saudara RAM, teruskan berkarya..semoga redha Allah sentiase ngan anda..=)::

*:: SEBAGAI MANUSIA AKU SAYANG PADAMU ::*

www.tips-fb.com

0 ulasan: